تعداد بازدید: 5286

تصویر برداری از صفحه نمایش در لینوکس

برای دانلود ویدئو روی دکمه دانلود کلیک کنید

ما برای تصویر برداری از صفحه نمایش در لینوکس نرم افزار های مختلفی داریم که در این مقاله قصد داریم تا معروف ترین آن ها را با هم بررسی کنیم.

نرم افزار های تصویر برداری از صفحه نمایش در لینوکس:

ما در لینوکس نرم افزاراهای زیادی برای تصویر برداری از صفحه نمایش داریم که از جمله آن می توان به نرم افزار kazam ، OBS ، و simple screen recorder اشاره کرد . هر یک از این نرم افزار ها ویژگی های به خصوصی دارن که آن ها را منحصر به فرد کرده . ما در این مقاله این سه نرم افزار را بررسی می کنیم.

نرم افزار kazam:

kazam یک نرم افزار ساده تصویر برداری از صفحه نمایش در لینوکس است که ویدئویی از صفحه نمایش میگیرد که در هر پخش کننده ای قابل نمایش باشد .
این نرم افزار از فرمت های ویدئویی زیادی از جمله VP8/WebM و mp4 پشتیبانی می کند که در هر پلیری قابل نمایش است.

حجم خروجی ویدئو ها در kazam پایین است و خروجی آن به سرعت انجام می پذیرد و کار با آن بسیار راحت است . جدیدترین نسخه این نرم افزار نسخه ۱.۵.۳ است که ویژگی های زیادی به آن اضافه شده است. برای نصب این نرم افزار در اوبونتو ۱۶.۰۴ کافیست کدهای زیر را در ترمینال وارد کنید.

sudo apt-add-repository ppa:sylvain-pineau/kazam
sudo apt-get update
sudo apt-get install kazam

اگر از اوبونتو ۱۴.۰۴ استفاده می کنید کد های زیر را به ترتیب در ترمینال وارد کنید.

sudo add-apt-repository ppa:kazam-team/unstable-series
sudo apt-get update
sudo apt-get install kazam python3-cairo python3-xlib

برای نصب نسخه ۱.۴ (نسخه پایدار این نرم افزار) کد های زیر را در ترمینال وارد کنید.

sudo add-apt-repository ppa:kazam-team/stable-series
sudo apt-get update
sudo apt-get install kazam

نرم افزار OBS:

یکی دیگر از نرم افزار های مفید و قدرتمند در لینوکس نرم افزار OBS است که برای اکثر سیستم عامل ها مانند ویندوز و مک او اس نسخه به خصوص خود را دارد . در این نرم افزار شما قابلیت تصویر برداری از وبکم را هم دارید و همچنین میتوانید روی ویدئوی منتشر شده تغییراتی را نیز اعمال نمایید به طور مثال افزودن واتر مارک به ویدئو.

برای نصب این نرم افزار کافی است کد های زیر را در ترمینال وارد کنید.

sudo apt-add-repository ppa:kirillshkrogalev/ffmpeg-next
sudo apt-get update
sudo apt-get install ffmpeg
sudo apt-add-repository ppa:obsproject/obs-studio
sudo apt-get update
sudo apt-get install ffmpeg obs-studio

نرم افزار simple screen recoreder

دلیل این که برخی کاربران از سیستم عاملی لینوکس استفاده می کنند این باشد که سخت افزار ضعیفی دارند پس بهتر است که از نرم افزار های سبکتر هم در سیستم عامل خود استفاده کنند . (البته اکثر نرم افزار های لینوکس سبک هستند) ولی باز هم در میان آن ها نرم افزار های سبک تر موجود است که از جمله آن ها می توان به نرم افزار simple screen recorder اشاره کرد.

شاید خیلی از کاربران لینوکس تجربه تصویربرداری از صفحه نمایش را با هدف های مختلفی از جمله تهیه فیلم آموزشی یا تصویربرداری از بازی داشته باشند . اگر به دنبال یک نرم افزار سبک با محیط کاربری ساده و همچنین در عین حال کاربردی و با امکانات بسیار عالی رو دارید ما نرم افزار simple screen recorder رو به شما پیشنهاد میدیم

فقط یک فرد باهوش معنی سادگی رو میفهمه

این نرم افزار امکانات زیادی داره که ازجمله اون ها می توان به تعیین نوع خروجی صدا و تعیین نوع خروجی تصویر و اندازه تصویربرداری و قابلیت pause , play با استفاده از کلید های میان بر و بزرگترین ویژگی این نرم افزار یعنی امکان خروجی گرفتن از ویدئو در سریعترین زمان ممکن و همچنین کمترین حجم اشاره کرد.

برای نصب این نرم افزار کافیست روی کد های زیر را در ترمینال وارد کنید.

sudo add-apt-repository ppa:maarten-baert/simplescreenrecorder
sudo apt-get update 
sudo apt install simplescreenrecorder simplescreenrecorder-lib

برای آموزش نحوه کار بار این نرم افزار می توانید ویدئوی بالای صفحه را پلی کنید.

نکته : در این ویدئو در قسمتی که نوع خروجی تصویر را تعیین می کنید امکان این هم وجود دارد که نوع خروجی صدا را هم تعیین کنید که بهتر است بر روی mp3 قراربگیرد تا در اکثر نرم افزار های پلیر قابل شنیدن باشد.

مطالب مشابه

کدام سیستم عامل امن تر است - سیستم عامل لینوکس

کدام سیستم عامل امن تر است

شاید در میان کاربران عادی کامپیوتر کم تر کسی باشد که به کدام سیستم عامل امن تر است اهمیت داده و یا امنیت را ملاکی مهم...

اشتراک گذاری :

مدیر وب سایت گنوتک . برنامه نویسی رو با زبان C در هفده سالگی شروع کردم . در حال حاضر به برنامه نویسی php برپایه معماری MVC , HMVC و همچنین سیستم مدیریت محتوای WordPress و فریم ورک محبوب لاراول علاقه مند هستم و دوست دارم اطلاعاتم رو با شما به اشتراک بگذارم.

۰ دیدگاه برای تصویر برداری از صفحه نمایش در لینوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *