تعداد بازدید: 2094

نرم افزار کنترل کدها گیت (git) قسمت دوم

شما کد های مهمتون رو کجا میزارید . شاید در هارد کامپیوترتون.اگر هارد کامپیوترتون بر اثر اتفاق مشکلی براش پیش بیاد قطعا شما کدهاتون رو از دست میدید.

اگر قسمت اول این مقاله رو مطالعه نکردید حتما قبل از شروع قسمت دوم این کار رو بکنید.

محافظت از کد ها با استفاده از گیت

خوب گیت برای این مورد هم راه حلی ارئه کرده . شما با استفاده از گیت می تونید کدهاتون رو در مخازنی که با گیت همخوانی دارند بزارید . به این کار اصطلاحا پوش کردن میگن که در قسمت های بعدی آموزش گیت مفصل در رابطه با اون صحبت خواهیم کرد.

استفاده از یک مخزن سازگار با گیت

مخازن بسیار زیادی برای گیت وجود دارند که بعضی رایگان و بعضی غیر رایگان هستند. مخزن میشه گفت همون فضای ابری مثل گوگل درایو یا دراپ باکس باشه که بعضی هاتون ازش استفاده میکنید هست ولی تقاوت هایی هم وجود داره .
خوبه که با اصطلاح مخزن آشنا بشید چون وقتی اسم گیت میاد ما میگیم مخزن و نمیگیم فضای ابری یا هارد یا هر چیز دیگه .
شرکت های زیادی هستند که مخازن گیت رو ارائه میدن و هر کدوم ویژگی خاص خودشون رو دارن و ما به دو مورد از معروفترین اون ها اشاره می کنیم.

گیت هاب (github)

گیت هاب رو شاید اگر حتی اسم گیت به گوشتون نخورده باشه بشناسید. خیلی هاتون پلاگین ها یا کد های زیادی از اونجا دانلود کردید.گیت هاب جائیه که برنامه نویس ها کد هاشون رو میزان تا بقیه بتونن استفاده کنند و همچنین بهبود ببخشند.
از این موارد که بگذریم گیت هاب در اصل یک مخزن هست که شما میتونید از گیت اون استفاده کنید.
گیت هاب دو صورت شخصی و عمومی به شما مخزن میده که عمومی اون رایگان و شخصی اون پولیه.
خوب اگر پول ندارید تا به مخزن بدید همین الان برید و در گیت هاب ثبت نام کنید.

بیت بوکت (Bitbucket)

همون طور که در قسمت اول این مقاله گفته شد گیت فایده های زیادی داره که اصلی ترین اون همکاری کردن یا collaborate کردن در کد هاست.
در بیت بوکت شما میتونید کدهاتون رو مثل گیت هاب به دو صورت خصوصی یا عمومی قرار بدید. همچنین شما می تونید تیم تشگیل بدید و یک پروژه رو به صورت تیمی جلوببرید .
روال همکاری کردن در گیت به این شکل هست که ادمین گروه یک پروژه رو میسازه و افراد تیم می تونن به پروژه دسترسی داشته باشن و بدون برخود کدهای هم رو کامل کنند و در نهایت یک پروژه یکتا رو به کمک هم تکمیل کنند.
بیت بوکت هم نسخه پولی داره هم نسخه رایگان که تعرفه های اون رو می تونید از وب سایت اون پیدا کنید.

مطالب مشابه

code::blocks_logo

تغییر تم Code::blocks

سلام امروز میخوایم باهم  تم Code::Blocks  رو تغییر بدیم .اگر دوره ی زبان سی وب سایت گنو تک را دنبال می کنید شاید دلتون...

رفع خطای مربوط به فرمت EXFAT در لینوکس

فرمت EXFAT در لینوکس

اگر از سیستم عامل مک او اس و لینوکس همزمان استفاده می کنید و به دنبال یک فرمت مشترک میان این دو سیستم عامل می گردید من...

اشتراک گذاری :

مدیر وب سایت گنوتک . برنامه نویسی رو با زبان C در هفده سالگی شروع کردم . در حال حاضر به برنامه نویسی php برپایه معماری MVC , HMVC و همچنین سیستم مدیریت محتوای WordPress و فریم ورک محبوب لاراول علاقه مند هستم و دوست دارم اطلاعاتم رو با شما به اشتراک بگذارم.

۰ دیدگاه برای نرم افزار کنترل کدها گیت (git) قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *