تعداد بازدید: 2045

اینترنت اشیاء چیست؟

مفهوم اینترنت اشیا(Iot)

به طورخلاصه اینترنت اشیاء مفهوم اتصال هردستگاهی به اینترنت ودیگر دستگاههای متصل است.

Iot یک شبکه بزرگ از اشیاء ومردم متصل به هم است که درمورد کاری که درحال انجام هستند و محیط اطرافشان اطلاعات را جمع اوری وبه اشتراک می گذارند.

به طورخلاصه اینترنت اشیاء مفهوم اتصال هردستگاهی به اینترنت ودیگر دستگاههای متصل است.

تعداد زیاد وخارق العاده ای از اشیاء ازهرنوع سایزواندازه ازمایکرویوهای هوشمندکه غذای شما را به صورت اتومات می پزند تا ماشین های خودران که سنسورهای پیچیده که اشیاء را درمسیرانها شناسایی میکنند تا دستگاه های تناسب اندام پوشیدنی که ضربان قلب شما وتعداد قدم هایی که برداشته اید را اندازه می گیرند وبااستفاده ازآن اطلاعات برنامه تمرینی مناسب شما رو پیشنهاد می دهند.

اینترنت اشیاء چگونه کارمیکند؟

اشیاء ووسیله هایی که با سنسورها ساخته شده اند به پلتفرم اینترنت اشیاء متصل شده که اطلاعات را از دستگاه های مختلف گرفته یکپارچه کرده و اطلاعات ارزشمند را با دستگاه های مختلف به اشتراک می گذارد. این پلتفرم های قدرتمند iot می توانند دقیقا اشاره کنند چه اطلاعاتی ارزشمند است وچه اطلاعاتی ارزشمند نیست وباید رد شوند. اطلاعات می تواند برای شناسایی الگو ،توصیه کردن ، شناسایی مشکل قبل ازرخ دادن استفاده شود. به عنوان مثال اگرمن درتجارت ماشین کارمی کنم می خواهم بدانم چه اپشن هایی در ماشین محبوب تراست من می توانم ازسنسورها استفاده کنم تا:

  • شناسایی کنم کدام قسمت ها درنمایشگاه محبوب تراست.
  • اطلاعات دردسترس فروش را بررسی کنم تا شناسایی کنم کدام اجزا سریع تر فروش می رود.
  • اطلاعاتی که درلحظه توسط ابزاروسایل متصل به هم داده می شود میتواند درتصمیم گیری موجودی انباربه طورهوشمندانه به ما کمک کند.

سناریوی اینترنت اشیاء درخانه شما

تصورکنید هرروز 7 صبح از خانه بیدارشده وبه سمت کارمی روید وساعت زنگ دارشما وظیفه بیدار کردن شما را به خوبی انجام می دهد. اما بعضی مواقع اتفاقات انجورکه ما دلمان می خواهد پیش نمی رود . سرویس شما کنسل می شود وشما مجبورید تا محل کارتان رانندگی کنید اما اگر قصد داشتید با ماشین بروید باید ساعت 6:45 ازخواب بیدارمیشدید هوا هم بارانی هست وشما مجبورید با سرعت کمترازحدمعمول رانندگی کنید. حالا فرض کنید ساعت زنگ دار شما متصل به اینترنت اشیاء باشد وتمام این فاکتورها را درنظربگیرد. این ساعت می تواند اب وهوا را درنظربگیرد وسرعت ماشین دراب وهواهای مختلف را چک کرده ومسافت تا محل کار را با توجه به ان سرعت اندازه بگیرد چک کند که سرویس شما کنسل شده است یا خیر وبا توجه به ان ساعت مناسب بیدارشدن شما را تشخیص دهد همچنین دستگاه قهوه سازشما با توجه به ساعت بیدارشدن شما قهوه را به موقع اماده می کند تا به محض بیدارشدن ازان استفاده کنید.

مطالب مشابه

اشتراک گذاری :

مدرس دوره های جاوا اندروید و پایتون به صورت حضوری و مجازی

۰ دیدگاه برای اینترنت اشیاء چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *