تعداد بازدید: 4903

معرفی دوره زبان برنامه نویسی سی

برای دانلود ویدئو روی دکمه دانلود کلیک کنید

مختصری بر زبان سی :

زبان برنامه نویسی سی C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و دستور گراست که از برنامه نویسی ساختار گرا و حوزه ای پشتیبانی می نماید .زبان سی توسط دنیس مک آلیستر ریچی در بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ جهت سهولت در نوشتن سیستم عامل که اختصاصاً Unix را شامل میشد در آزمایشگاه بل اختراع شد . روز به روز بر محبوبیت زبان سی افزوده شده و می شود . زبان سی نزدیک ترین زبان برنامه نویسی رایج به زبان اسمبلی سطح بالا می باشد .

تاریخچه زبان سی :

در سال ۱۹۷۸ ، دنیس ریچی با همکار خود ، برایان ویلسون کرنیگان کتاب « زبان برنامه نویسی سی » را به رشته تحریر در آوردند که به عنوان اولین کتاب آموزشی این زبان ثبت شده است . ده سال بعد ، یعنی در سال ۱۹۸۸ دوباره نسخه دیگری را روانه بازار کردند که نسخه دوم « زبان برنامه نویسی سی » بود . سال بعد از آن انستیتوی استاندارد سازی آمریکا ، انسی ANSI نسخه استانداردی را برای زبان سی تعریف کرد .

دسته بندی زبان های برنامه نویسی:

  1. سطح بالا (پاسکال – اِدا – بیسیک و …)
  2. سطح میانی (جاوا – سی – سی ++ و ..)
  3. سطح پائین (اسمبلر – ماکرو اسمبلر و ..)

زبان سی یک زبان میانی است

موارد استفاده از زبان سی:

  1. Operating Systems
  2. Language Compilers
  3. Assemblers
  4. Text Editors
  5. Print Spoolers
  6. Network Drivers
  7. Modern Programs
  8. Data Bases
  9. Language Interpreters
  10. Utilities

برنامه نویسی شئ‌گرا :

در سال ۱۹۹۸ نیز دوباره به استاندارد سازی زبان سی پرداخت . یک سال بعد سازمان استاندارد سازی جهانی ISO زبان سی را استاندارد بین المللی نمود . آغاز کار کامپایلر های خانگی را می توان از همان تاریخ دانست ؛ یعنی زمان استاندارد شدن زبان سی که به اسم ANSI C 98 و ISO C 99 معروف می باشند . تفاوت میان این استانداردها اندک است و برنامه‌ها با کمی دستکاری می‌توانند با استاندارد جدیدتر منطبق شوند. آخرین استاندارد زبان سی نیز در سال ۲۰۱۱ به تصویب سازمان ایزو رسید .در سال‌های بعد و با ظهور روش‌های برنامه‌نویسی شئ‌گرا نسخه جدیدی از زبان C بنام C++ توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ در اوایل ۱۹۸۰ در آزمایشگاه‌های بل توسعه یافت. در C++ علاوه بر امکانات جدید، خاصیت شئ‌گرایی نیز به C اضافه شده‌است.

 

با ما همراه باشید با دوره های جدید در گنوتک

اشتراک گذاری :

دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات و مسلط به زبان های برنامه نویسی C و C++ هستم. از سال 94 با ورود به دانشگاه علاقه مند به برنامه نویسی و نرم افزار های آزاد شدم.

3 دیدگاه برای معرفی دوره زبان برنامه نویسی سی

    • با سلام و احترام:
      برای شروع برنامه نویسی باید نسبت به دو موضوع کاملا تسلط پیدا کنید.

      – مورد اول اینکه ذهنتان را آماده پیاده سازی الگوریتم کنید. به عبارت دیگر یعنی این که قبل از پیاده سازی کد یک بار آن را در ذهن خود اجرا کنید. بعد از این اتفاق شما با هر زبانی می توانید نرم افزار تولید کنید.
      – مورد دوم آشنایی کامل نسبت به مفاهیم برنامه نویسی نظیر متغیر ها آرایه ها ، رشته ها ، (کمی پیشرفته تر ) کلاس ها و فایل ها و .. است
      نتیجه: اگر به موارد بالا تسلط دارید می توانید برای شروع برنامه نویسی وب سایت از یکی از زبان های پی اچ پی و یا ای اس پی استفاده کنید که پیشنهاد من به شما زبان پی اچ پی است.
      در آینده مقاله ای با این عنوان که با چه زبانی برنامه نویسی رو شروع کنیم در وب سایت منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *