تعداد بازدید: 2989

نصب دسته آیکن های زیبا روی میز کار زوبونتو

برای دانلود ویدئو روی دکمه دانلود کلیک کنید

اگر قصد تغییر آیکن های میز کارتون رو دارید و دسته آیکن خاصی رو از وب سایت gnome-look.org دیدید و قصد دارید اون ها رو در میز کارزوبونتو نصب کنید و یا اگر قصد دارید میز کار زوبونتوی شما شبیه به محیط مک او اس بشه  این آموزش رو دنبال کنید.

معرفی وب سایت opendesktop.org

در سال ۲۰۰۱ میلادی وبسایت openDesktop.org یکی از بزرگترین انجمن توسعه دهندگان و برنامه نویسان به همراه هنرمندان و گرافیست ها بود که تم ها و آیکن های زیبایی برای نرم افزارها و همچنین سیستم عامل ها ایجاد می کرد.

ثبت دیدگاه ، امکان رای دادن به آثار از ویژگی های منحصر به فرد این وب سایت بود که امروزه بیش از صد هزار کاربر در اون ثبت نام کردن و بیشتر از ۲.۶ ملیون بازدید کننده در ماه داره.

این وب سایت از زیر مجموعه های زیادی تشکیل شده که نام زیر مجموعه ها معمولا از نام میزکارهای لینوکس گرفته شده به طور مثال وب سایت KDE-Look.org که متشکل از تم ها و آیکن ها و … برای میز کار KDE است یا وب سایت GNOME-Look.org که متشکل از تم ها و آیکن ها و … برای میز کار گنوم است و همچنین وب سایت هایی نظیر XFCE-Look.org و غیره که برای میز کارهای لینوکس امکانات گرافیکی بسیاری فراهم می کنند.

هدف این وب سایت پیشرفت هر چه بیشتر جامعه نرم افزارهای رایگان و متن باز بود که به همین جهت امکاناتی که در آن ارائه می گردد رایگان و به صورت متن باز است.

نکته ای که در رابطه با این وب سایت ها وجود دارد این است که بسیاری از آیکن ها و تم ها در این وبسایت ها یکسان است و ممکن است آیکنی که شما از GNOME-Look.org دانلود کرده باشید بتوانید در میز کار xfce نصب کنید همچنین بالعکس .گاهی هم امکان این وجود دارد که یک دسته آیکن را در تمامی این وب سایت ها مشاهده کنید.

نصب دسته آیکن La Capitaine apps icons روی میز کار زوبونتو

نسخه جالب و بسیار زیبای این دسته آیکن رو میتونید از اینجا دانلود کنید. بعد از دانلود میتونید وارد فولدر اون بشید و آیکن های او رو ببینید.

نکته: جایی که تمامی آیکن های میز کار زوبونتو اونجا وجود داره این مسیر است

/usr/share/icons/

پس اگر به این مسیر برید میتونید تمامی آیکن های میز کارتون رو ببینید.

نکته: در میز کار زوبونتو میتونید با رفتن منوی میز کارتون از گوشه سمت چپ بالا (کلیک روی آیکون موش !) به دنبال گزینه Appearance برید و بعد به تب icons برید و تمامی آیکن های موجود رو مشاهده کنید.

خیلی خوب ! اگر دسته آیکن رو دانلود کردید باید اون رو به مسیر آیکن های میزکارتون یعنی این مسیر :

/usr/share/icons/

کپی کنید:

sudo cp -r [icon path] /usr/share/icons

نکته: به جای [icon path] آدرس آیکن های دانلود شده را بگذارید.

در نهایت در قسمت Appearance تب icons نمایش داده بشه . بعد با تعویض دسته آیکن جدید اون رو در میز کار سیستم عاملتون ببینید.

مطالب مشابه

ویرایشگر سابلایم – sublime text

سابلایم یک ویرایشگر قدرتمنده که با استفاده از زبان پایتون نوشته شده و قابل استفاده در سیستم عامل های مختلفی مثل لینوکس...

رفع خطای مربوط به فرمت EXFAT در لینوکس

فرمت EXFAT در لینوکس

اگر از سیستم عامل مک او اس و لینوکس همزمان استفاده می کنید و به دنبال یک فرمت مشترک میان این دو سیستم عامل می گردید من...

اشتراک گذاری :

مدیر وب سایت گنوتک . برنامه نویسی رو با زبان C در هفده سالگی شروع کردم . در حال حاضر به برنامه نویسی php برپایه معماری MVC , HMVC و همچنین سیستم مدیریت محتوای WordPress و فریم ورک محبوب لاراول علاقه مند هستم و دوست دارم اطلاعاتم رو با شما به اشتراک بگذارم.

2 دیدگاه برای نصب دسته آیکن های زیبا روی میز کار زوبونتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *