تعداد بازدید: 4513

ویرایشگر سابلایم – sublime text

برای دانلود ویدئو روی دکمه دانلود کلیک کنید

سابلایم یک ویرایشگر قدرتمنده که با استفاده از زبان پایتون نوشته شده و قابل استفاده در سیستم عامل های مختلفی مثل لینوکس ، ویندوز و مک او اس هست .
سابلایم یکی از پر استفاده ترین ویرایشگر ها برای زبان های تحت وب به شمار میره و از اکثر زبان ها مثل پی اچ پی و اچ تی ام ال و سی اس اس و جاوااسکریپت پشتیبانی میکنه.

ویژگی های برجسته ویرایشگر سابلایم:

رابط کاربری زیبا در سابلایم

کاربران سابلایم معمولا از پوسته های مختلفی برای سابلایم استفاده می کنند که هر کدام زیبایی خودشون رو داره . پوسته پیشفرض در سابلایم monakai بسیار در میان برنامه نویسان محبوبه.
ویرایش همزمان : با استفاده از سابلایم شما می تونید چند نقطه از کدهاتون همزمان تغییر بدید اگر کلید ctrl رو نگه دارید و روی نقاط مختلف کلیک کنید می تونید همزمان در اونجاها بنویسید.
رفتن به فایل ، خط ، و هر نقطه دلخواه با استفاده از سابلایم با جستجو

پکیج منیجر (package manager) در سابلایم

با استفاده از پکیج منیجر شما می تونید پلاگین های بسیاری درسابلایم نصب کنید . نمونه معروف ترین اونها میتونه emmet باشه .
پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مختلف نظیر html css javascript php python prel go c c++ …
سابلایم قابلیت شخصی سازی خیلی زیادی داره . به طوری که شما می تونید هر جایی از اون رو به شکل دلخواه خودتون در بیارید. میتونید روش آیکن های جدید نصب کنید . پوسته های خیلی خیلی زیادی برای سابلایم موجوده که خیلی از اون ها رو میتونید خودتون شخصی سازی کنید. فرمت های زیادی برای رنگ بندی کدها در سابلایم وجود داره که می تونید اون ها رو رایگان دانلود و نصب کنید.
مهم تر از همه سابلایم اوپن سورسه و تحت لیسانس گنو جی پی ال

سابلایم و وردپرس

سابلایم برای استفاده از وردپرس بسیار مناسبه چرا که با استفاده از پکیج منیجر شما می تونید کتابخونه های زیادی که مربوط به وردپرس میشه رو نصب کنید و به راحتی از توابع وردپرس استفاده کنید.

ویرایشگر سابلایم و نرم افزار گیت

پلاگین های زیادی برای استفاده از گیت در سابلایم وجود داره که این مزیت بزرگی برای سابلایم محسوب میشه . با استفاده از گیت و سابلایم باهم قدرت برنامه نویسی شما را دوچندان می کند.

اگر در رابطه با گیت اطلاعی ندارید مقاله نرم افزار کنترل کدها گیت را مطالعه کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی در سابلایم

به طور معمول سابلایم از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه . این به این معنی نیست که این ویرایشگر فایل هایی که درونشون کاراکتر های فارسی وجود داره رو باز نمی کنه . بلکه حروف فارسی رو جدا از هم نمایش میده .تا الان راه های زیادی برای پشتیبانی سابلایم از کاراکتر های فارسی ارائه شده که خیلی از اون ها این کار رو به طور نصفه و نیمه انجام میده ولی در کل تجربه من از این راه ها هیچ کدوم قابل قبول نبوده و باید قبول کنیم که سابلایم از حروف فارسی پشتیبانی نمی کنه 🙂

نصب سابلایم در لینوکس

 

Install via the Package Manager(apt-get):

For Sublime-Text-2:

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/sublime-text-2
sudo apt-get update
sudo apt-get install sublime-text

For Sublime-Text-3:

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/sublime-text-3
sudo apt-get update
sudo apt-get install sublime-text-installer

 

مطالب مشابه

رفع خطای مربوط به فرمت EXFAT در لینوکس

فرمت EXFAT در لینوکس

اگر از سیستم عامل مک او اس و لینوکس همزمان استفاده می کنید و به دنبال یک فرمت مشترک میان این دو سیستم عامل می گردید من...

اشتراک گذاری :

مدیر وب سایت گنوتک . برنامه نویسی رو با زبان C در هفده سالگی شروع کردم . در حال حاضر به برنامه نویسی php برپایه معماری MVC , HMVC و همچنین سیستم مدیریت محتوای WordPress و فریم ورک محبوب لاراول علاقه مند هستم و دوست دارم اطلاعاتم رو با شما به اشتراک بگذارم.

۰ دیدگاه برای ویرایشگر سابلایم – sublime text

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *